Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

بیل گیتس

درباره بنیانگذار میلیاردر مایکروسافت چه می دانید؟

اوایل زندگی بیل گیتس

بیل گیتس 28 اکتبر 1955 در سیاتل متولد شد. گیتس در خانواده‌ای به دنیا آمد که در تجارت و سیاست و خدمات اجتماعی سرشناس بودند. پدر وی ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل، واشینگتن بود و مادر او معلم مدرسه و یکی از اعضای هیئت مدیره یونایتد اینترنشنال بود که در امور خیریه نیز فعالیت داشت. بر خلاف سایرین، او به برنامه‌نویسی با زبان BASIC علاقۀ زیادی داشت. گیتس در مدرسۀ لیکساید در سیاتل تحصیل کرد و چنان شیفتۀ برنامه‌نویسی کامپیوتر بود که برخی برنامه‌ها را خراب می‌کرد تا زمان بیشتری را با کامپیوتر بگذراند. بارها استفاده از کامپیوتر را برای او ممنوع کرده بودند.

نوجوانی بیل گیتس چگونه سپری شد؟

گیتس در دوران نوجوانی به برنامه نویسی آن هم به برنامه های پیچیده علاقه داشت که شیفتگی و علاقۀ او به سوی موفقیت را نشان می‌داد. او به خاطر عشق و علاقۀ خود به برنامه‌نویسی کامپیوتر و همچنین به اصرار پدرش در سال 1973 وارد دانشگاه هاروارد شد، اما با این وجود تمایل چندانی به تحصیل در آن‌جا نداشت. تمام این مسائل در دسامبر 1974، هنگامی که آلن مقاله‌ای در مورد میکروکامپیوتر به گیتس نشان داد، تغییر کرد. بیل گیتس و آلن از فرصت استفاده کردند و با تولیدکنندگان MITS تماس گرفتند و در مورد زبان BASIC برای آلتیر (اولین کامپیوتر شخصی) با آن‌ها گفتگو نمودند. هنگامی که تولیدکنندگان MITS در پاسخ گفتند می‌خواهند نمونۀ کار را ببینند، بیل گیتس و آلن شبانه روزی کار کردند تا آن را آماده نمایند زیرا تا آن موقع برنامه را ننوشته بودند. آلن به آلبوکرک سفر کرد تا ببیند که آیا برنامه روی آلتیر کار می‌کند یا خیر. گیتس و آلن هر دو نسبت به این قضیه تردید داشتند. برنامه موفقیت‌آمیز بود. گیتس از هاروارد بیرون آمد. بعد از این موفقیت، گیتس و آلن مایکروسافت را راه‌اندازی کردند. در آن زمان IBM در اجرای سیستم عامل خویش مشکل داشت و درست سر بزنگاه، گیتس و آلن مایکروسافت را راه‌اندازی کردند.

داستان ازدواج بیل گیتس

 

بیل گیتس در ژانویه 1994 میلادی پس از هفت سال با ملیندا فرنچ از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. ملیندا در مصاحبه خود با مجله فوربز forbes می‌گوید پسرهای باهوش بسیاری خواهان ازدواج با من بودند؛ اما هم من و هم بیل احترام خاصی برای هم قائل بودیم، البته آن روزها زنی هم که عاشق فناوری باشد، کمیاب بود!

فرزندان بیل گیتس

بیل گیتس و ملیندا دارای دو فرزند دختر و یک فرزند پسر با نام‌های جنیفر کاترین گیتس (متولد 1996 میلادی)، روری جان گیتس (متولد 1999 میلادی) و فوب ادل گیتس (متولد 2002 میلادی) هستند.

قوانین سختگیرانه برای فرزندان بیل گیتس

جنیفرکاترین گیتس (به انگلیسی: Melinda French Gates)، روری جان گیتس و فیبی ادل گیتس؛ فرزندان بیل گیتس حق نداشتند تا 14 سالگی طعم داشتن موبایل را بچشند. بیل گیتس 61 ساله در مصاحبه های خود می گوید که فرزندانش حق نداشتند تا قبل از 14 سالگی موبایل داشته باشند، موسس میلیاردر مایکروسافت همچنین حق استفاده از موبایل درسر میز غذا را سلب کرده است. ثروتمندترین مرد جهان با 67 میلیارد دلار ثروت گفت فرزندان من برای تماشای تلویزیون در پایان شب نیز محدودیت داشتند تا زودتر به رختخواب بروند و این قوانین به نفع فرزندانم بوده است.

شاید شما هم شنیده باشد که پسر بیل گیتس خود کشی کرد. اما خبر خودکشی پسر بیل گیتس شایعه ای بیش نیست.

چقدر با حرفه بیل گیتس آشنا هستید؟

اشتیاق بیل‌ گیتس برای ساخت نرم‌افزار او را به مایکروسافت رساند که امروزه انواع سیستم‌های عامل را برای کامپیوترها تولید می‌کند. همکاری او با تولید‌کنندۀ IBM ادامه یافت و خیلی زود Apple نیز در سال 1980 تاسیس شد. توافق‌نامۀ مایکروسافت در اواخر دهۀ هشتاد باعث شد کمپانی‌ها به درجات بالاتری برسد و به موفق‌ترین کمپانی تکنولوژی در جهان تبدیل شود.
بیل گیتس در رابطه با حرفه‌اش گفته: «من یک شخص تنبل را انتخاب کردم تا کار دشوار را انجام دهد. زیرا شخص تنبل همیشه ساده‌ترین راه را پیدا می‌کند.»

ناکامی‌های بیل‌ گیتس

همۀ ما می‌دانیم که تمام افراد موفق حداقل یک بار قربانی شکست شده‌اند و کمپانی گیتس نیز از این قاعده مستثنا نبود. پرونده‌های ضد تراست در دهۀ 90 در سراسر اینترنت فراگیر شدند و موجب ناکامی اینترنت اکسپلورر و سایر برنامه‌ها گشتند. علی‌رغم تمام دشواری‌ها در دهۀ 90 و 2000، مایکروسافت همچنان جزو یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌ها در جهان باقی ماند. او یکی از موفق‌ترین کارآفرینان و ثروتمندترین تجار جهان است. حال بیل گیتس به عنوان رئیس مایکروسافت، مبالغ زیادی را در موسسۀ خیریۀ بیل و ملیندا گیتس سرمایه‌گذاری کرده است تا مسائلی مثل فقر و گرسنگی را حل کند. 
بیل گیتس در رابطه با شکست این چنین می‌گوید: «من در برخی از امتحانات مردود شدم ولی دوستم همه را پاس کرد. حالا او یکی از مهندسین مایکروسافت است و من مالک مایکروسافت هستم.»

جوایز و دستاوردهای بیل گیتس

بیل گیتس در سال 2015 بعد از اینکه جایزۀ لسکر – خدمات عمومی بلوبرگ میلینیوم – را دریافت کرد، جایزۀ پادما بوشان را نیز به دست آورد. در سال 2010 نیز به خاطر کمک‌هایش به صنعت آی.تی جایزۀ بوفالوی نقره‌ای را دریافت کرد. گیتس جوایز متعددی را به خاطر مسائل مختلف به دست آورده است.

بیل گیتس: «اگر فقیر به دنیا بیایید تقصیر شما نیست، اما اگر فقیر بمیرید تقصیر شماست.»

درآمد بیل گیتس

بیل گیتس که در ابتدای دوره ریزپردازشگرها در سیاتل متولد شده بود، در 32 سالگی پس از گسترش و تکامل سیستم‌عامل "داس"(MS-DOS) و پس از آن ویندوز، به ثروتی میلیارد دلاری رسید که برای نخستین بار در تاریخ تنها و تنها از راه فروش سرویس‌ها و نرم‌افزارهای تولید شده برای کامپیوترهای سراسر جهان بدست آمد. شاید محاسبه ثروت بیل گیتس به تومان نیز خالی از لطف نباشد و شما را به وجد آورد. به نقل از فوربز تا تاریخ 14/12/2018 دارایی و درآمد بیل گیتس 94.7 میلیارد دلار اعلام شده است

خانه رویایی بنیانگذار مایکروسافت

 ویلای بیل گیتس که تکمیل آن 63 میلیون دلار برای بیل گیتس آب خورد. او این ملک را در سال 1988 به قیمت 2 میلیون دلار خریداری کرد و آن را به یک خانه ی رویایی کنار دریاچه مبدل کرد و برای رسیدن به هدفش چندین میلیون دلار هزینه کرد . 7 سال طول کشید تا این خانه شگفت انگیز کامل شود و اکنون به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین املاک جهان شناخته می شود. این خانه با مساحت 20.116 متر مربع بخشی از تپه های مدینا در واشنگتن است.

سرنوشت ثروت بیل گیتس چه می شود؟

بیل گیتس 95 درصد از ثروت 79 میلیارد دلاری خود را به امور خیریه و فعالیت‌های بشر‌دوستانه اختصاص داده است و وصیت کرده که فرزندانش نفری 10 میلیون دلار از این ثروت هنگفت به ارث ببرند و زندگی خود را بسازند، بیل گیتس معتقد است که ثروت میلیاردی برای آینده فرزندانش مناسب نخواهد بود.

بیل گیتس در هر ثانیه 250 دلار درآمد کسب می کند یا جالبتر است اگر بدانید درآمد وی در هر دقیقه 15 هزار دلار و روزانه 20 میلیون دلار است. اگر بیل گیتس یک کشور مستقل بود، میتوانست عنوان سی‌وهفتمین کشور ثروتمند جهان را از آن خود کند. با این وجود، وی بخش بزرگی از این درآمد خارق العاده را صرف امور خیریه و بهبود وضعیت محرومان و داشتن زندگی شرافتمندانه در سراسر جهان می کند.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید