Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

نگرانی اصلی کنکوری ها در ماه های آخر

خیلی از دانش آموزان در دو ماه منتهی به کنکور، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت، با روش های مختلف با ما ارتباط برقرار می کنند و می گویند که درس های نخوانده زیادی دارند و سعی دارند که با روش های غیرمنطقی خود را به کنکور برسانند که امکان آن بسیار کم است. زمانی که از گذشته شان سوال می کنیم متوجه می شویم که تابستان را از دست داده اند.

شاید ندانید اما واقعیت دارد، «مباحث کنکور را خواندن» و «بلد بودن» برای کنکور لازم است اما کافی نیست. آنچه موفقیت شما را تضمین می کند «تسلط، سرعت و مهارت تست زنی» است. زیرا تست های کنکور در سال های اخیر مفهومی تر، طولانی تر و چند مرحله ای شده است اما زمان اختصاص داده شده برای حل هر تست، مثل سال های بسیار قبل بوده ـ مثلاً 10 یا 15 سال قبل ـ و هیچ تغییری نکرده است. پس برای حل تست های طولانی تر زمان کوتاهی دارید و می طلبد که تسلط و سرعت خود را بالا ببرید تا به نتیجه مطلوب دست یابید.

مسلط شدن به مباحث کنکور و به دست آوردن سرعت عمل بالا، نیاز به زمان زیادی دارد. از طرفی حجم مباحث کنکور نیز زیاد است. پس بهترین زمان برای شروع تابستان است چرا که با شروع سال تحصیلی جدید، درس های جدید دوازدهم نیز اضافه می شوند که این خود مشکل بسیار بزرگی است. هم باید درس های دهم و یازدهم را مرور کنید و تست بزنید و هم درس های دوازدهم را از صفر بخوانید، یاد بگیرید، تست بزنید و سپس مرور و جمع بندی کنید.

دانش آموزان سال هاست که تابستان را به تفریح و فعالیت های غیردرسی اختصاص می دهند و از مهرماه درس خواندن را شروع می کنند. پس به طور ناخودآگاه هم جسم و هم ذهن آنها به این روند عادت کرده است. می دانیم که عادت ها به آسانی تغییر نمی کنند. سخت است که به جای مهرماه از تابستان شروع کنید اما خبر خوب این است که تغییر این عادت، مقصدش دانشگاه است.

اگر برنامه ی دقیقی داشته باشید و روش های صحیح درس خواندن را یاد بگیرید، درس خواندن و پیشرفت کردن برای تان شیرین و لذت بخش می شود. ما نیز در این مسیر در کنار شما خواهیم بود و راهنمایی ها و تجربه های خود را در اختیارتان می گذاریم تا با اطمینان خاطر راه کنکور را بپیمایید.

دانش آموزان یازدهم، دهم و کنکوری ها یادتان باشد موفقیت را به شما تعارف نمی کنند باید به دستش آورید. پس از تابستان شروع کنید.

 

محمد موسوی، دانشجوی پزشکی، مشاور کنکور

برای مشاوره و برنامه ریزی با ما تماس بگیرید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید