Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

کنکور امسال یا سال آینده؟

جمله ای که در اواسط راه کنکور ذهن دانش آموزان را به خود مشغول می کند، و از اطرافیان نیز زیاد می شنوند، این است که "کی سال اول قبول شده که من (شما) قبول بشم (بشی)؟"، "امسال که قبول نمیشم، بی خیال، باشه سال دیگه!"
 
این جملات را بیشتر آنهایی به شما می گویند که خودشان امسال کنکور را رها کرده اند و به امید سال آینده در انتظار نشسته اند! و حتی شما نیز شاید یکی از آن ها باشید.
 
من نیز می دانم و با شما موافق هستم که خیلی ها سال اول قبول نمی شوند، اما آیا همان خیلی ها سال دوم قبول می شوند؟؟ قطعا خیر
 
موفقیت از زمانی شروع می شود که برای رسیدن به آن تمام تلاش تان را بکنید، حال این موفقیت ممکن است با تلاش یک ساله محقق شود یا چند ساله!
 
دوستانی که سال اول به امید سال دوم، کنکور را رها کرده اید، بدانید درس خواندن سال دوم شما، با صرفنظر از فراز و نشیب های کوتاه و کم، مانند سال اول خواهد بود، و دوباره بر روی ردپاهای سال قبل خودتان قدم می گذارید.
 
در واقع سال اول شما در سال دوم تکرار می شود. و به دنبال آن قبولی شما به سال سوم ظاهری و سال دوم واقعی منتقل خواهد شد.
 
به دلایل مختلف حتی ممکن است بدتر از سال قبل باشید، از قبیل؛ درس خواندن شما از اوایل مهر و یا آبان شروع می شود در صورتی که دانش آموزان دوازدهم از اوایل تیر ماه درس خواندن برای کنکور را آغاز می کنند، به خیال اینکه زیاد وقت دارید وقت هایتان را از دست می دهید و ده ها دلیل دیگر...
 
راه حل مناسب این است که با تمام انرژی تان برای کنکور امسال درس بخوانید، اگر قبول شدید که جای بسی شکرگزاری و تحسین دارد، اما اگر قبول نشدید با سابقه و پشتوانه ی علمی قوی، در همان ابتدای مرداد ماه تلاش تان را برای کنکور سال دوم آغاز کنید.
 
محمد موسوی، مشاور و مدرس کنکور
دیدگاه خودتان را ارسال کنید