Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

هدف یا انگیزه

به جز هدف چه انگیزه ی دیگری برای درس خواندن لازم است؟
 
هدف خودبه خود باعث ایجاد انگیزه می شود، اما باید اهداف تان را به قسمت های کوچک و قابل رسیدن تبدیل کنید، اگر می خواهید در امتحان خرداد در درسی خاص، نمره ی کامل بگیرید، باید ببینیم تا خرداد چه اهداف کوچکتری باید تعیین کنیم و برایش تلاش کنیم. و این به این معنا است که شما باید تک تک فصل های یک کتاب را خوب و عمیق بخوانید چرا که یک شبه نمی توانید  به هدفتان برسید باید همین حالا برای آن تلاش کنید اما با قدم های کوچک.
 
اگر فقط به اهداف بزرگ تان نگاه کنید مانند گوزنی می شوید که به نور چراغ اتومبیلی خیره شده و توان تصمیم گیری و حرکت ندارد. شما باید هدف را تعیین کنید و سپس آن را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و هر قسمت را در زمان خودش انجام دهید و در عین حال هدف بزرگ تان رو فراموش کنید. حال اگر انگیزه ی انجام این کار را ندارید چند دلیل مختلف می تواند داشته باشد، یکی عدم اعتماد بنفس است، ممکن است شما در خودتان این توانایی را نبینید. یا اینکه هدفی که انتخاب کردید برای شما نیست برای اطرافیانتان هست و دلایل دیگر.
 
اگه بتوانید این ویژگی را در خودتان به وجود بیارید که هر روز فقط وظیفه تان رو انجام بدهید منظورم همان قسمت کوچک از هدفتان است. به زودی می بینید که پیشرفت زیادی کرده اید. و مسلما وقتی پیشرفت تان را با چشم های خودتان ببینید نه اینکه با گوش هایتان از شخص دیگری بشنوید، انگیزه تان چند ده برابر میشه.
 
محمد موسوی، مشاور و مدرس کنکور
دیدگاه خودتان را ارسال کنید