Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

در مسیر موفقیت گام بردارید (1)

برای هر فردی، در هر برهه ای از زمان داشتن نقشۀ راه برای بهتر زندگی کردن لازم و ضروری است؛ یعنی اینکه کدام فعالیت را در چه زمانی و چگونه انجام دهد تا بهترین نتیجه را به دست آورد.

آزمون سراسری یکی از مهمترین قسمت های زندگی هر فرد محسوب می شود زیرا بخش مهمی از آینده فرد با آن مشخص می شود از این رو نمی‌توان راه کنکور را بدون برنامه و نقشه و کورکورانه و صرفاً با این فکر که هر چه پیش آید خوش آید، طی کنیم؛ زیرا نتیجۀ حاصل جز شکست و حسرت نخواهد بود و ما میدانیم که هیچ کس از پشیمانی و شکست خوشش نمی‌آید و همه ما به دنبال آینده ای خوب برای خودمان هستیم.

هر کدام از ما در اطراف خود افراد موفق زیادی را دیده ایم، یا اینکه در مورد افراد موفق، گفته هایی شنیده ایم. اگر خوب در مورد آنها تحقیق کرده باشیم خیلی زود متوجه می شویم که آنها در داشتن برنامه ریزیِ دقیق که برخاسته از نقشه راه اصولی و دقیق می باشد، اشتراک دارند.

شما عزیزان نیز برای این که بتوانید در مسیر موفقیت، همانند افراد موفق، گام بردارید نیاز به یک نقشه راه دقیق و حساب شده دارید. نقشه ای که بتواند از ابتدا تا پایان کنکور شما را برای پیروزی و موفقیت در این راه همراهی کند.

ما در «آموزشگاه آنلاین گام124» با مدیریت دکتر محمد موسوی، به لطف خدای بزرگ تصمیم داریم که شما عزیزان را در طی کردن پله های موفقیت همراهی کنیم. نمونه ای از نکاتی که شما عزیزان باید رعایت کنید، در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با استفاده از آن با اطمینان خاطر در مسیر موفقیت و پیشرفت گام بردارید. برای استفاده از پکیج های کامل ما، با ما بدون واسطه در ارتباط باشید.

شماره تماس و واتساپ آموزشگاه: 6886-523-0937

 

به طور کلی دوران مطالعه کنکور را می توان به مراحل زیر تقسیم بندی کرد.

1ـ خود شناسی با استفاده از دوران طلایی تابستان

 در این مرحله داوطلب می تواند به دور از هرگونه فشار و اضطراب برای شناخت نقاط قوت و ضعف خود تلاش کند. مطالعۀ مطالب سال‌های گذشته باعث میشود شما از میزان تسلط خود بر مطالب سال های گذشته اطلاعات خوبی به دست آوردید و از این اطلاعات برای مراحل بعدی مطالعه خود بهره بگیرید.

مطالعه در تابستان از این نظر حائز اهمیت است که داوطلب می تواند مطالبی که از قبل یاد گرفته را به طور کامل مرور کند و به این شناخت برسد که در کدام کتاب و در کدام مبحث، نقاط قوت و در کدام، نقاط ضعف دارد.

دوران مطالعه در تابستان امتیاز مثبتی برای داوطلبان محسوب می شود چرا که می‌تواند آنها را از داوطلبانی که از کنار این دوران طلایی به راحتی می گذرند پیش بیندازد؛ زیرا بسیاری از داوطلبان به دلایل مختلفی نمی‌توانند از این مرحله به خوبی استفاده کنند و برخی نیز هیچ استفاده ای از آن نمی برند.

 

برخی از کارهایی که در این دوران باید به آن توجه داشته باشید عبارت اند از:

1) تحقیق درباره منابع آموزشی معتبر و کارآمد

2) انتخاب بهترین محل برای مطالعه مطابق با روحیه شخصی

3) تنظیم ساعت مطالعه به دور از هر گونه اغراق و زیاده روی

4) تمرین و تلاش برای تنظیم بهترین ساعت مطالعه با بازدهی حداکثری

5) تمرین برای کاهش اضطراب و فشار روانی

نکته مهم در مورد این مرحله این است که شما عزیزان با استفاده ای کارآمد در این مرحله، می توانید سرعت چشمگیری به مطالعه خود در مراحل بعدی بدهید.

 

2ـ قرار گرفتن در جادۀ اصلی کنکور

با رسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس داوطلبان کم کم در جو کنکور قرار می گیرند کسانی می توانند در این دوران با فشار و استرس کمتر به مطالعه بپردازند که از دوران تابستان خود به خوبی بهره برده اند.

داوطلبان عزیز اگر به هر دلیلی نتوانستید از دوران تابستان خود به خوبی بهره ببرید می توانید با استفاده از نکته های کلیدی که «تیم مشاوره گام124» در اختیارتان قرار می دهد با اطمینان خاطر و به دور از اضطراب و استرس، خود را هر چه سریعتر به قله های موفقیت نزدیک کنید.

برخی از نکات مهم در این مرحله عبارتند از:

1) افزایش ساعت مطالعه به صورت تدریجی

2) تمرین برای کاهش اضطراب و افزایش تمرکز

3) قرار گرفتن در دایره تست زنی

4) تلاش برای افزایش یادگیری اصولی

5) تلاش برای آشنایی با نوع سوالات کنکور و جهت دادن به مطالعه

 

حال که شما عزیزان در مسیر کنکور قرار گرفته‌اید و از میزان حساسیت آن اطلاع یافته اید لازم است که هنگام حرکت همه جوانب را در نظر بگیرید تا با توفیق الهی و تلاش و عزم قویِ خودتان به رویاها و آرزوهایتان رنگ واقعیت ببخشید. یادتان باشد «هیچ تلاشی دلچسب تر از تلاش برای رویاهای خود نیست».

شما عزیزان باید تا قبل از رسیدن نوروز حداقل یک دور به صورت دقیق، تمام مطالب را به طور عمیق مطالعه و یاد گرفته باشید.

البته با روش‌هایی که «تیم مشاوره گام124» در اختیار شما قرار می دهد می توانید به راحتی و به دور از هر گونه فشار و اضطرابی تا قبل از فرارسیدن عید نوروز تمام مطالب را چند بار مرور کرده و به بازدهی حداکثری برسید.

شما داوطلبان عزیز می توانید برای استفاده از به‌روزترین و سریعترین روش های مطالعه مستقیماً با مجرب ترین مشاوران ما در ارتباط باشید.

شماره تماس و واتساپ آموزشگاه: 6886-523-0937

ادامه این مطلب را در «در مسیر موفقیت گام بردارید (2)» بخوانید.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید