Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

در مسیر موفقیت گام بردارید (2)

در مقالۀ قبل، به بررسی روند مطالعه برای کنکور در فصل تابستان، پاییز و زمستان پرداختیم. در این مقاله به بررسی روند مطالعه برای کنکور در فصل بهار تا زمان برگزاری کنکور سراسری می پردازیم.

 

3ـ قرار گرفتن در نقطۀ ثبات با بهره گیری از وقت اضافه روزهای نوروز

بعد از گذراندن استراحت ۲ الی ۳ روزه ابتدای عید نوروز در این مرحله شما عزیزان می توانید مطالبی را که یاد گرفته اید تثبیت کنید و مطالبی را که در آنها با مشکل مواجه شده بودید رفع اشکال کنید. پرونده مطالعۀ تشریحی را در این دوران به طور کامل ببندید. برای جمع بندی کامل و دقیق می توانید از پروژه های نوروز ما نیز استفاده کنید. (با ما در ارتباط باشید.)

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نقاط ضعف خود را تا حد امکان در این مرحله به کمترین حد خود برسانید، چرا که شاید دیگر فرصتی تا کنکور برای رفع اشکال برای شما عزیزان پیش نیاید.

از دوران تعطیلات عید نوروز که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته نهایت استفاده را کنید و سعی کنید، هیچ کم کاری در این مرحله انجام ندهید که جبران ناپذیر خواهد بود. خود را مشغول دید و بازدید، تفریح و سرگرمی نکنید. تفریح و سرگرمی در جای خودش بسیار خوب می باشد و برای روحیه هر فردی لازم و ضروری است. ولی اکنون فرصت آن برای شما بسیار محدود می باشد و بهترین کار برای شما این است که از تعطیلات به وجود آمده تمام استفاده را ببرید. تمام تلاشتان را به کار گیرید تا خودتان را قدم به قدم به هدف خود نزدیک کنید و این نزدیک شدن به هدف بهترین دلیل برای شاد بودن است.

 

با ما موفقیت خود را تضمین کنید و از رسیدن به هدفتان لذت ببرید.

دکتر محمد موسوی مدیر موسسه  آنلاین گام124

ارتباط با ما: 09375236886

 

همۀ کسانی که اکنون از آنها به عنوان افراد موفق یاد می‌شود به ما می گویند که تصمیم گرفتن برای موفقیت کافی نیست. ما می دانیم که همۀ آدم ها برای آینده خود تصمیم به انجام کارهای مختلفی می گیرند، اما کسی موفق و سربلند می شود که برای تصمیم خود توشه ای از جنس تلاش، ایمان و انگیزه داشته باشد. هیچکس ‌نمی تواند بدون داشتن برنامه‌ریزی دقیق و مستمر به موفقیت برسد.

شما عزیزان نیز سعی کنید همیشه در هر کاری ازجمله کنکور سراسری، فراتر از حد نیاز تلاش کنید و مطمئن باشید که فراتر از حد طبیعی نیز نتیجه خواهید گرفت.

جمله ای از آنتونی رابینز هست که می گوید «در درون هر یک از ما منابع نیروی عظیمی به ودیعه نهاده شده است که می‌تواند ما را به کلیه آرزوهای خود و حتی به چیزی بیش از آن برساند.»

 

4ـ قرار گرفتن در ایستگاه پایانی

ماه های پایانی کنکور مرحله ای است که بایستی تلاش کنید خود را با آزمون های مشابه با کنکور بسنجید. بهتر است برای این کار هر چند روز یک بار آزمونهای کنکور سالهای قبل را با همان ضوابط و شرایط پاسخ دهید. تا بتوانید کاستی های خود را در آزمون ها بشناسید و آنها را رفع کنید و بتوانید از مطالبی که یاد گرفته اید در هنگام آزمون دادن نهایت استفاده را ببرید.

در این مرحله از نقشه راه سعی کنید بیشتر تمرکز خود را برای دادن آزمون های صحیح و دقیق به کار گیرید تا نهایت استفاده را از مطالب یاد گرفته ببرید. از شروع کردن یادگیری مطالب جدید در این مرحله به جد خودداری کنید.

برای اطلاع از چگونگی آزمون دادن و گرفتن درصدهای بالا با ما در ارتباط باشید. (تماس با ما: 09375236886)

 

5ـ گام آخر

هفته های پایانی کنکور این مرحله فوق‌العاده حساس، مهم‌ترین کار تلاش برای کاهش اضطراب و تسلط بر خود است. اضطراب و ترس در این مرحله همانند سم برای مطالبی است که خوانده اید.

داوطلبی می تواند به خوبی از این مرحله عبور کند که ذهن خود را آرام نگه داشته و خود را درگیر حاشیه های کنکور نکند. خودتان صاحب ذهنتان باشید و اجازه ندهید که ترس بر شما غلبه کند تا بتوانید آزمونی خوب و موفق داشته باشید.

نکته حائز اهمیت این است که همه ما باید به این اعتقاد داشته باشیم که هیچ تلاشی بدون نتیجه باقی نمی ماند. باید خودمان را باور کنیم، باور کنیم که هیچ کاری ناممکن نیست، بلکه هر کاری راه حلی دارد. وقتی ما راه حل آن را بیابیم قطعاً خیلی سریع و با اطمینان خاطر به آن خواهیم رسید. در هر مرحله ای از زندگی از جمله مرحله فوق العاده حساس کنکور، همیشه خدا را در نظر داشته باشید؛ زیرا او بهترین همراه ما و بهترین قدرت دهنده برای ما خواهد بود و قطعاً شما را برای موفقیت تان به بهترین شکل یاری می کند.

 

«کنکوری های عزیز آرزوهایتان را باور کنید؛ از آنها دست نکشید؛ برای آنها تلاش کنید؛ و بدانید که آینده متعلق به کسانی است که رویاهایشان را باور دارند.»

 

این توفیق را از خدای بزرگ و منان دریافتیم که شما عزیزان را برای رسیدن به آرزوهایتان همراهی کنیم.

دکتر محمد موسوی، مدیر موسسه آنلاینِ آموزشی ـ مشاوره ای گام124

ارتباط با موسسه: 09375236886

موفق و سربلند باشید

 

دیدگاه خودتان را ارسال کنید