Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

مدیریت زمان در مهرماه

داوطلبان و دانش آموزان عزیز آغاز سال تحصیلی جدید را خدمت یکایک شما عزیزان تبریک عرض می کنیم و امیدواریم که سال تحصیلی جدید همراه با موفقیت روزافزون برای شما عزیزان باشد.

موضوعی که می خواهیم در ادامه، در مورد آن صحبت کنیم یکی از مهمترین موضوعات در زمینۀ کنکور می باشد.

یکی از مهمترین و حساس ترین موضوعات در کنکور سراسری موضوع مدیریت زمان می باشد که دغدغه همه کنکوری های عزیز است. همه دانش آموزان در تلاش هستند که از زمان خود به نحوی استفاده کنند که بتوانند فعالیت های مربوط را در زمان خود انجام دهند تا بهترین نتیجه را بگیرند؛ زیرا همه ما می دانیم که هر کاری را باید در زمان مناسب خود انجام دهیم تا بهترین نتیجه را برای ما به ارمغان بیاورد.

داوطلبان عزیز شما می‌توانید با رعایت این نکات کلیدی و ساده از زمان خود به بهترین صورت استفاده کنید و مسیر موفقیت خود را با اطمینان خاطر طی کنید.

 

1) تنظیم جدول مطالعاتی

شما عزیزان می‌توانید با داشتن جدول برنامه ریزی، از زمان خود استفادۀ حداکثری ببرید و زمان خود را از دست ندهید.

منظور ما از استفادۀ حداکثری از زمان این نیست که صرفاً همه زمانی را که در اختیار دارید را صرف مطالعه کنید و تمام تلاشتان این باشد که فقط بخوانید و بخوانید. مطالعه‌ای که صرفاً بر مدار کمیت بچرخد و هیچ توجهی به کیفت آن نباشد نتیجۀ خاصی در بر نخواهد داشت. بسیار مهم است که شما در هنگام مطالعه دو اصل مهم یعنی کمیت و کیفیت را با هم داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را از مطالعه خود به دست بیاورید.

 

2) متنوع درس بخوانید.

در زمان‌بندی مطالعات کوتاه‌مدت و بلندمدت خود همواره تنوع داشته باشید. در رعایت اصول تنوع مطالعاتی خود باید به این دو نکته مهم توجه ویژه داشته باشید.

نکته اول اینکه در تنوع خود اغراق به خرج ندهید، یعنی طوری دروس را طبقه بندی کنید که توانایی مطالعه حداکثری همه آنها را داشته باشید؛ زیرا اگر چنین نباشد، باعث می‌شود ذهن شما نتواند مطالب را در خود جای دهد و تمرکز شما به هم می‌خورد. نکته دومی که باید رعایت کنید این است که تنوع در چینش دروس را طوری تنظیم کنید که باعث دل‌زدگی یا خستگی شما از کتاب خاصی نشود.

رعایت تعادل در هر چیزی مهم است. شما داوطلبان کنکوری عزیز نیز در مطالعات خود تعادل را رعایت کنید و سعی کنید همۀ برنامه های مطالعاتی خود را بر اساس توانایی و کشش خود چینش کنید و از تقلید کردن پرهیز کنید، چرا که توانایی و استعداد هر فردی مختص به خود اوست.

 

برای استفاده از کامل‌ترین پکیج‌های آموزشی و مشاوره‌ای تیم «گام۱۲۴» با ما در ارتباط باشید. ما تیم مشاوره گام ۱۲۴ همه روزه حتی در روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب پاسخگوی سؤالات شما عزیزان هستیم.

ارتباط با ما: 09375236886

 

3) اصولی درس بخوانید.

دانش آموزان عزیز هنگام درس خواندن باید به تاثیر مطالعه خود توجه کنید، یعنی اینکه وقتی شما کتابی را مطالعه می کنید، مطالعه خود را بسنجید که چه نوع راهکاری و چه روشی را به کار گیرید تا مبحثی که مطالعه می کنید را به بازدهی حداکثری برسانید. نکته دیگر اینکه هنگام مطالعه سعی کنید زیروبم مبحث موردمطالعه را مشخص کنید یعنی اینکه وقتی سوالی از یک مبحث خاصی مطرح می شود، چگونه و با چه اصولی پاسخ دهید تا هنگام پاسخ دادن با حفظ زمان خود، با تمرکز بیشتری به سؤال پاسخ درست بدهید.

 

4) با اولویت‌بندی درس بخوانید.

داوطلبان عزیز برای هر کاری اولویت بندی داشته باشید؛ فعالیت ها را بر اساس ضرورت طبقه بندی کنید و سپس بر اساس آن طبقه‌بندی به انجام آنها اقدام کنید.

هنگام مطالعه نیز همین گونه است؛ شما باید ابتدا درس هایی را که قرار است مطالعه کنید براساس دلایل مختلفی مانند داشتن ضرایب بیشتر در کنکور، میزان توانایی یا ضعفتان در درس موردنظر، میزان زمان موردنیاز برای مطالعه درس مورد نظر و برخی دلایل دیگر، درس ها را طبقه بندی کنید و سپس آنها را براساس میزان حساسیت و ضرورت مطالعه کنید. برای مثال اگر شما داوطلب گروه آزمایشی تجربی باشید کتاب‌هایی مانند زیست شناسی و شیمی ضریب بیشتری نسبت به سایر کتاب‌ها دارند و تأثیر ویژه‌ای در رتبه کنکور شما دارند؛ بنابراین زمانی که برای مطالعه این درس ها در برنامه ریزی درسی خود جای می دهید باید نسبت به سایر کتاب‌ها بیشتر باشد.

 

5) با تمرکز و آرامش درس بخوانید.

کنکوری های عزیز اگر شما ذهن خود را درگیر مسائل حاشیه‌ای کنید و اضطراب وجود شما را فرابگیرد؛ زمان خود را از دست داده و از هدف خود فاصله می گیرید. تمام حواس خود را به درس خود بدهید و نگذارید که اضطراب بر ذهن شما غلبه کند. آینده خود را با مسائل حاشیه‌ ای خراب کنید؛ خودتان قضاوت کنید که آیا آینده تان برایتان مهمتر است یا مسائل حاشیه‌ای؟ کدام یک؟! پس ذهن خود را آرام نگه دارید تا بتوانید مسیر موفقیت در کنکور سراسری را با اطمینان طی کنید.

«هیچ چیزی مانند داشتن ذهن آرام، برای هر فردی ضروری نیست»

بوده‌اند دانش آموزانی که به جای استفاده درست از زمان خود، تمام زمان خود را با مسائلی مانند این که من دیر شروع به مطالعه کردم، من از رقیبم ضعیف­ترم، من امکانات آموزشی عالی ندارم، من پایه­ام ضعیف است، من موفق نمی‌شوم، من... تلف کرده­اند.

مطمئن باشید با آیه یأس خواندن هیچ کاری انجام نمی‌شود. یا علی بگویید و شروع کنید. برای هدفتان تلاش کنید. اجازه ندهید رویای تان به حسرت تبدیل شود. مهم نیست الان کجا قرار دارید مهم این است که می‌خواهید در آینده در کجا قرار بگیرید. پس برای آینده‌تان از جان و دل مایه بگذارید حتی اگر یک روز برای شما باقی‌مانده باشد.

گروه آموزشی مشاوره ای «گام124» این توفیق را یافته که شما عزیزان را در رسیدن به اهدافتان همراهی کند و شاهد موفقیت شما عزیزان باشد. برای استفاده از بهترین نکات آموزشی و مشاوره ای با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس و واتساپ: 09375236886 (دکتر محمد موسوی)

موفق و سربلند باشید

دیدگاه خودتان را ارسال کنید