Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

رنج و گنج

رنج کشیدن و سخت کوشی، قبل از به دست آوردن محصول بسیار، باید انجام شود. گاهی اوقات من فکر می کنم که ما بر روی سوال اشتباه تمرکز می کنیم. «من چه می خواهم؟» سوال بهتر این است که «برای آنچه می خواهم چه رنجی را باید تحمل کنم؟» شما می توانید با تمام وجود بخواهید لاغر شوید اما تنها راه لاغر شدن این است که تلاش و مبارزه کنید. آیا شما کفش های ورزشی تان را ساعت ۶ صبح می پوشید و در صبح سرد و تاریک برای دویدن بیرون می روید و با تمام عواملی که شما را در تخت گرم تان نگه می دارد مبارزه می کنید؟ آیا از وسوسه رنج خواهید کشید و با تمایلات تان مبارزه خواهید کرد وقتی که دیگران از کیک تولد لذت می برند و شما باید فقط یک لیوان آب بنوشید؟ آیا شما سالاد را انتخاب می کنید در حالی که دیگران برای گرفتن یک ساندویچ و سیب زمینی سرخ کرده طلایی دهانشان آب افتاده است؟

شما ماشین اسپرت می خواهید بله یا لباس های شیک! اما آیا می خواهید آخر شب ها و آخر هفته های تان را قربانی کنید یا نه؟ آیا می خواهید مناسبت ها و دورهمی ها و بیرون رفتن های شبانه را از دست بدهید یا نه؟ آیا شما مبارزه کردن و درد طرد شدن و شکست خوردن و خجالت زده شدن را وقتی که در مسیر ماجراجویی تان یکی پس از دیگری شکست می خورید را می خواهید یا نه؟
وقتی می پرسیم شما چه می خواهید جواب آسان است همه ما لذت را می خواهیم ولی تعداد کمی رنج کشیدن را انتخاب خواهند کرد.
اغلب وقتی که شما می گوید که چیزی را می خواهید حقیقت این است که واقعا آن را نمی خواهید! شما فدا کردن را نمی خواهید شما درد و رنج را نمی خواهید شما رنج کشیدن لازم، برای به دست آوردن خواسته های تان نمی خواهید.
شما می توانید نتیجه را انتخاب کنید، شما می توانید هر چیزی را که بخواهید انتخاب کنید، ولی انتخاب آنها چیزی را عوض نمی کند. شما فقط می توانید رنج کشیدن را انتخاب کنید. چیزی را که دستیابی به آن رنج و سختی بسیاری دارد انتخاب کنید. فقط آن موقع می توانید چیزی را که می خواهید، به دست آورید. شما نمی توانید گنج را بخواهید و رنج را نخواهید. شما نمی توانید پاداش را بدون از خودگذشتگی بخواهید، نمی توانید نتیجه را بدون مبارزه کردن در مسیر بخواهید. اگر منفعت چیزی را در زندگی می خواهید باید هزینه آن را هم بپردازید. بدون مبارزه پیشرفتی در کار نیست.
پس سوال بهتر برای اینکه از خودتان بپرسید و پیشرفت کنید این نیست که «من چه می خواهم؟» سوال خوب این است که «من چه رنجی را حاضرم برای رسیدن به هدفم تحمل کنم؟» جواب این سوال است که شما را به جایی می رساند. این سوالی است که در نهایت می تواند زندگی شما را عوض کند.

دیدگاه خودتان را ارسال کنید