Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

آزمون

اگر با این نیت آزمون آزمایشی ثبت نام می کنید که به خاطر ثبت نام در آزمون مجبور به درس خواندن شوید این کار اشتباه است چون به شما استرس وارد می کند. بهتر است ابتدا درس خواندن تان را شروع کنید و بعد از آن برای سنجش خود، یادگیری بیشتر و برنامه ریزی بهتر در آزمون آزمایشی ثبت نام کنید.

 

تحلیل آزمون:

1ـ اگر هدف از آزمون، فقط تراز گرفتن باشد آزمون بی فایده است.

2ـ هدف از آزمون باید پیدا کردن نقاط ضعف، پیدا کردن مطالبی که مشکل دارید یا ناقص یاد گرفته اید، باشد.

3ـ آزمون دادن یک راه برای برطرف کردن نقاط ضعف است به شرطی که تحلیل آزمون انجام شود.

4ـ اگر تستی را صحیح حل کردید به این معنی نیست که حتماً بلد بوده اید شاید شانسی درست شده باشد. اگر تستی را غلط حل کردید ممکن است بر اثر بی دقتی بوده باشد یا سر جلسه فراموش کرده اید یا آن مطلب را خوب یاد نگرفته باشید پس باید دوباره مطالب مرتبط با آن را مطالعه کنید. اگر تستی را نزده باشید ممکن است بخاطر کمبود وقت یا نرسیدن به جواب باشد که در این صورت باید روش های حل تست سریع را یاد بگیرید.

5ـ تمام سؤالات آزمون را بررسی کنید حتی سؤالات صحیح، ممکن است پاسخنامه راه حل بهتری ارائه داده باشد به ویژه در درس های ریاضی و فیزیک.

6ـ هدف اصلی تحلیل آزمون، بررسی تست های غلط است. باید بدانید چرا غلط زدید.

در درس های ریاضی، فیزیک و مسائل شیمی، مجدداً خودتان حل کنید اگر به جواب نرسیدید پاسخنامه را نگاه کنید.

در درس های زیست و حفظیات شیمی حتماً نکته های مهم را در کتاب درسی خود یادداشت کنید.

7ـ تک تک تست ها را چک کنید و دلیل برای نزدن یا غلط زدن بیاورید درواقع دلیل های خود را برای تست های نزده و غلط بررسی کنید تا بتوانید نکاتی را که اشتباه یاد گرفته اید را بیابید و اصلاح کنید. برای اینکار این سوال را از خود بپرسید: «دلیلِ من، در جلسه آزمون، برای درست یا نادرست بودن این گزینه یا این تست، چه بود؟»

 

فایدۀ تحلیل آزمون چیست؟

1ـ مرور مطالب: مثلاً دانش آموز به این نتیجه می رسد که مبحث تابع یا مبحث دینامیک را خوب یاد نگرفته است و باید با مرور نقطه ضعف هایش را برای آزمون بعدی برطرف کند.

2ـ دانش آموزی که در جلسه آزمون بی دقت است نتیجه می گیرد که باید در خانه تمرین کند و تست ها را با تمرکز بیشتر حل کند و همچنین قبل از آزمون اصلی، از خود آزمون آزمایشی بگیرد.

 

راه­کارهایی برای کاهش بی دقتی در جلسه آزمون:

قبل از آزمون:

1ـ افزایش حل تست 2ـ مرور اشتباهات قبلی

 

سر جلسه آزمون:

1ـ خواندن کامل صورت تست 2ـ خط کشیدن دور کلمات کلیدی صورت سؤال 3ـ خواندن تمام گزینه ها 4ـ تمرکز (حواسمان فقط به سوالی که میخوانیم باشد نه سوال قبلی یا بعدی) 5ـ توجه به اشتباهات مربوط به گزینه ها (مثلاً در تستی جواب عدد 4 به دست بیاید و ما گزینه 4 را انتخاب کنیم در صورتی که عدد 4 در گزینه شماره 3 است. همچنین اشتباه وارد کردن گزینه درست به پاسخ برگ) 6ـ درست نشستن 7ـ تمیز نوشتن

دیدگاه خودتان را ارسال کنید