Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

ناامیدی (2)

3- دلایل شما چیست؟

داشتن هر هدفی مطمئناً دلایلی دارد. همین دلایل هستند که توانایی و پشتکار لازم برای روبرو شدن با مشکلات پیش رو را به ما می‌دهند و همین دلایل هستند که به ما جرئت می‌دهند قدم در راهی بگذاریم که درنهایت ما را به موفقیت می‌رساند و باعث می‌شوند در این راه تمام تلاش خود را به کار بگیریم و تسلیم نشویم.

در هر وقت در راه رسیدن به هدف نهایی خود ناامید و بی‌انگیزه شدید، دلایل خود را به یاد آورید. یادآوری دلیل رسیدن به هدف در هر لحظه باعث ایجاد امید، انگیزه، نشاط، اشتیاق و همچنین انرژی مضاعف برای رسیدن به هدف نهایی‌تان می‌شود.

 

4- تعهد به هدف

گاهی وقت­ها هنگامی که شکست می‌خوریم آن‌قدر در ناامیدی غرق می‌شویم که احساس می‌کنیم به آخر راه رسیده‌ایم. ناامیدی با اینکه آخر راه نیست، اما می‌تواند ما را از تلاش کردن باز دارد در نتیجه به آرزویی که داریم نیز نخواهیم رسید. پس اگر در راه رسیدن به موفقیت خود موانعی را در مسیر دیدید یا شکستی را تجربه کردید یا خسته و بی‌انگیزه شدید، به هدفی که دارید فکر کنید و دوباره به هدفتان و دستیابی به آن، متعهد شوید.

حتی از شکست به عنوان یک تجربه‌ی باارزش می‌توان یاد کرد که با استفاده از این تجربه می‌توانیم خود را برای روبرو شدن با مشکلاتی که بعداً خواهیم داشت آماده‌تر کنیم؛ برای مثال، اگر ما علی‌رغم تلاش زیاد باز هم نتیجه دلخواه خود را در کنکور به دست نیاوردیم، متوجه می‌شویم که یا روش مطالعه ما اشتباه بوده و باید اصلاح شود و یا اینکه میزان تلاش ما برای موفق شدن کافی نبوده، پس باید تلاش خود را بیشتر کنیم.

گابریل گارسیا مارکز: «یادت باشه دنیا گرده، هر وقت احساس کردی به آخر رسیدی شاید در نقطه شروع باشی، زندگی ساختنی ست، نه ماندنی. بمان برای ساختن، نساز برای ماندن. منتظر نباش کسی برایت گل بیاورد! خاک را زیر و رو کن، بذر را بکار از آن مراقبت کن گل خواهد داد.»

 

5- اتفاق‌ها را شخصی نکنید.

خیلی از آدم‌ها همین‌که اتفاقی منفی در زندگی‌شان می‌افتد آن را به شکست‌های خود ربط می‌دهند و فکر می‌کنند چون فلان اتفاق افتاد من نتوانستم موفق شوم؛ و یا فکر می‌کنند برای موفق شدن به اندازه کافی خوب نیستند. این طرز تفکر باعث می‌شود گستره فکر ما محدود شود و نتوانیم از یک جهت عمیق و صحیح به قضیه نگاه کنیم و در نتیجه نتوانیم دلیل واقعی ناکامی خود را بیابیم. پس به جای اینکه شکست خود را به این اتفاقات ربط دهید، بیایید با یک بررسی منطقی دلیل واقعی شکست خود را بیابید و از آن به عنوان یک تجربه برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

 

6- شروع دوباره

حال زمان آن رسیده که برای فردای خود تصمیمی بزرگ بگیریم. باید از نو شروع کنیم. از نو شروع کردن شجاعت و جرئت می‌خواهد، همان چیزی که آدم‌های موفق دارند و ناموفق‌ها ندارند. حسرت گذشته را هم نباید بخوریم. تمام آن چیزی که ما از گذشته لازم داریم درس و تجربه‌ای است که کسب کرده‌ایم و هیچ چیز دیگری از گذشته به درد ما نمی‌خورد. الآن دیگر زمان حرکت است، حرکت به جلو، حرکت به سوی آینده و موفقیتی که شایسته آن هستیم. پس به جای اینکه در گوشه‌ای نشسته و زانوی غم بغل بگیریم، با انرژی و امید و توکل به خدای متعال، دوباره بایستیم و با شروع دوباره راه را برای موفقیت خود هموار کنیم.

«پایان»

دیدگاه خودتان را ارسال کنید