Gam 124

بهترین ها همیشه از بهترین ها الگو گرفته اند

نتایج بزرگ کارهای کوچک اما پیوسته

هنرپیشه ی کمدی جوانی از "جری ساین فیلد" پرسید که «برای جوانی مثل او که جویای پیشرفت و شهرت است. راهنمایی و توصیه ای دارد؟» تا بتواند این مسیر را مطمئن تر و با موفقیت بیشتر طی کند! "ساین فیلد" در پاسخ به آن جوان بسیار ساده گفت که «باید جوک های بهتری بسازی تا بتوانی بهترین باشی. و برای ساختن جوک های بهتر، بهترین راه این است که هر روز جوک بسازی و نه فقط یک روز!» اما او به این نکته ی عالی بسنده نکرد و راهکاری بسیار عالی نیز نشان داد.

 

"ساین فیلد" سخنانش را اینگونه ادامه داد: «یک تقویم بزرگ تهیه کن که در آن همه ی روزهای یک ماه، در یک صفحه داشته باشد. آن را روی دیوار نصب کن جایی که هر روز چندین بار آن را ببینی. حال اولین روز را با نوشتن اولین جوک آغاز کن و سپس با ماژیک بر روی آن روز، در آن تقویم بزرگ، یک علامت ضربدر بزرگ بزن. اگر این کار را ادامه دهی که باید هم ادامه بدهی پس از چند روز شما یک زنجیر دارید حال تنها کاری که می بایست انجام دهی آن است که زنجیر را نگه داری و با انجام هر روزه ی نوشتن جوک، مانع بریده شدن آن شوی. زنجیر هر هفته بزرگتر می شود و این خوشحال کننده است. و هر روز به خود بگو "زنجیر را پاره نکن

 

سوال این جاست که چرا باید هر روز کار مورد نظرمان را انجام دهیم؟ چرا تمام جوک ها را در یک روز ننویسیم؟

ساین فیلد به تجربه می دانست که انجام دادن کاری به صورت روزانه، به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به کاری دارد که در یک روز با حجم بسیار زیاد انجام شود. در این "سیستم تقویمی" نکته ای که نباید فراموش کرد آن است که از دست دادن یک روز باعث می شود که روز بعد آسان تر از دست برود.

 

دوستان عزیز کنکوری، این روش را بسیار جدی بگیرید و به آن پایبند باشید چرا که تجربه ی شخصی من کارآمد بودن این روش را ثابت می کند.

زمانی که دانش آموز بودم این روش را نمی دانستم اما به صورت ناخودآگاه آن را به بهترین شکل ممکن انجام می دادم و نتایجی نیز که از این روش برایم حاصل شد بسیار بزرگ بود. البته تقویم و ماژیکی نیز نداشتم!

روشی که من در آن سال ها پیاده می کردم این بود که در زمان مشخصی از روز، به تست زدن درسی خاص مثل ریاضی می پرداختم. زمانی که برای تست زدن در نظر می گرفتم تنها 15 دقیقه بود و از آنجا که روش های حل تست سریع را می دانستم در این زمان کوتاه 10 الی 20 تست ریاضی را حل می کردم. این کار ماه ها ادامه یافت. حال شما می توانید تعداد تست هایی را که من در هر ماه، حل می کردم حساب کنید. فقط با 15 دقیقه در هر روز!

 

دانش آموزان و کنکوری های عزیز، ما در گام124 با شما هستیم با بهترین الگوها، آموزش ها و مشاوره ها!

دیدگاه خودتان را ارسال کنید